05 June 2009

PENGAMATAN MATA


Ini adalah salah satu contoh penulisan murid pemulihan saya juga. Ini adalah salah satu aktiviti ejaan di dalam kelas bagi topik kv+kvk. Murid ini boleh membaca dengan baik setiap perkataan yang dipelajari dan mencantumkan kad suku kata menjadi perkataan bermakna. Namun, apabila aktiviti penulisan pula dia masih gagal menulis mengikut arah yang betul.

Setiap kali aktiviti penulisan dijalankan, saya akan fokus kepada murid ini terlebih dahulu untuk menunjukkan arah garisan yang betul, menulis tarikh dan hari yang tepat pada kedudukan buku. Namun, kadang kala berlaku juga kecuaian jika saya alpa menguruskan murid lain.

Sekarang, Alhamdulillah. Murid ini telah boleh menulis dengan baik dan tulisannya juga sangat kemas. Dia juga boleh membaca dengan intonasi yang baik sekali. Saya telah mengeluarkannya dari kelas Pemulihan setelah hampir 5 bulan bersama saya.

No comments: