22 October 2009

KERULASEMI A/L SALLEH





Nama panggilannya adalah Atong. Atong telah keluar kelas pemulihan pada bulan Mac 2009. Setiap kali sampai sahaja ke sekolah, dia akan bertanya saya "Teacher, kelas pemulihan ke?" Belum sempat menjejak kaki, dia nak masuk kelas dah.

Atong talah dinobatkan sebagai murid terbaik kelas pemulihan bulan April. Hal ini adalah pengiktirafan dari lecturer yang observed saya untuk subjek Math (En.Nik Mohamad). Memandangkan prestasi Atong terlalu menonjol sepanjang p&p dijalankan dan memberi respon yang baik. Tn. Hj Nik Harun Aminarrashed juga sangat sukakan Atong. Atong berani berkomunikasi dengannya dan boleh menjawab soalan secara lisan dengan baik.

Namun begitu, Atong mempunyai banyak sejarah kepada sekolah. Tak pelulah saya tulis disini kerana sejarah tersebut pahit dan aib. Tapi bagi kami guru-guru, tidak akan lupakannya. Hehehehe

Saya sentiasa menggalakkan Atong ke kelas saya terutama semasa subjek agama. Saya menfokuskan penulisan bergambar dan pemahaman. Namun begitu, Atong masih tidak melepasi wajaran Matematik dan akan berada bersama lagi pada tahun depan.

No comments: