22 October 2009

SHAHRUL AMIN B MUSTAFA






Amin adalah ketua kelas pemulihan. Dia murid tahun 5. Dia bertanggungjawab membuka kelas setiap pagi dan memastikan keadaan kelas yang teratur apabila balik sekolah. Amin seorang yang sangat rajin. Dia berasal dari keluarga yang agak susah dan tinggal di Kg.Serengkam.

Amin adalah murid saya sejak tahun 2007. Saya banyak membuat rujukan kepada guru bahasanya pada waktu itu iaitu Cikgu Bakri. Penyusunan jadual membolehkan Amin belajar dikelas pemulihan dan juga kelas Cikgu Bakri. Namun begitu, Amin masih lagi lemah dari banyak aspek.

Kini, apabila syarat kelas pemulihan melarang mengajar murid tahun 5 saya semakin terhimpit antara tanggungjawab dan harapan untuk memulihkan Amin. Pelaksanaan PROTIM menyebabkan murid tahap 2 adalah dibawah pimpinan guru bahasa mereka. Saya sedar, bebanan guru bahasa meningkat apabila murid pemulihan mengikuti p&p dikelas perdana. Namun begitu saya juga kerap memanggil mereka secara curi-curi tertutama semasa subjek agama ataupun ketika tiada guru dalam kelas. Sekurang-kurangnya adalah sedikit buah tangan dari saya untuk mereka.

No comments: